De Olympische Spelen van Tokyo 2020 zijn in volle gang, maar het internet kan nog steeds niet over het officiële logo komen voor het volgende evenement dat in 2024 in Parijs wordt gehouden. Het logo werd voor het eerst onthuld in oktober 2019 en maakt gebruik van negatieve ruimte en drie symbolen: de Olympische ringen, de Olympische vlam en Marianne – een symbool van het Republikeinse Frankrijk. Dat was tenminste het idee, maar het ontwerp werd zonder pardon belachelijk gemaakt omdat het eruitzag als een vrouw met een bob.
Het ontwerp werd destijds ook bespot omdat het eruitzag als een logo voor een kapper – of zelfs een dating-app dankzij de gelijkenis met het Tinder-logo. Maar Parijs hield vast aan zijn wapens. Het probleem is dat internet nog steeds in de war raakt telkens wanneer de organisatoren het logo online plaatsen (niet wat je wilt, zoals onze logo-ontwerpgids bevestigt). Meer dan 18 maanden later hebben Twitter-gebruikers nog steeds plezier om het logo te vergelijken met kapsels van beroemdheden.
Het logo is met iedereen vergeleken, van Victoria Beckham en Kristen Stewart tot Sian Clifford in Fleabag en zelfs Penelope Redd uit The Sims.