Wat zijn Customer Journey Touchpoints?

Wat zijn Customer Journey Touchpoints?

Customer journey touchpoints beginnen vanaf het moment dat een potentiële klant over het product hoort. Het is de taak, als expert PdM, om ervoor te zorgen dat de klantrelatie vanaf die eerste seconde een positief resultaat oplevert.

Als je denkt aan “Wat is een klantreis?” beschouw het als de mate van paraatheid van een bedrijf dat soepele interacties met een potentiële klant heeft. Dagelijkse beslissingen over hoe elk product moet worden weergegeven, zijn vereist en het moet voortdurend worden gecontroleerd op wijzigingen en uitzonderingen.

Klanten moeten er meer over te weten komen

PdM’s moeten een raamwerk creëren voor klanten om over een oplossing te weten te komen. Enkele van de onderstaande contactpunten helpen dit voor elkaar te krijgen.

Marketing

Marketing is een kritische partner. Marketing zet visie om in de waarden waar klanten naar op zoek zijn. Ze zullen helpen om over te stappen van praten over coole functies en functies naar het beschrijven van hoe verbazingwekkende technologie zakelijke waarde heeft, waardoor het gesprek verandert van bits en bytes in dollars en centen.

Kijk naar het marketingteam voor ondersteuning van de belangrijkste go-to-market-activiteiten, waaronder website, collaterals, sociale platforms, lanceringen, gebruikersgroepen, webinars, branche-evenementen, roadshows, weggeefacties, adviesraden, branding en naamgeving. Werk samen met marketing aan sales enablement ter voorbereiding van een productlancering. Als de go-to-market-benadering kanalen benut, moeten de kanaalprogramma’s worden opgevoerd.